czwartek, 10 września 2020

Patchwork - maleńka podkładka

 Patchwork - maleńka podkładka czyli jak klęskę przekuć w zwycięstwo ✌

Przy szyciu bieżnika, który zaprezentowałam w poprzednim poście, trapezy czyli połówki heksagonow wycinałam przy pomocy fachowego sprzętu, co jednak nie zapobiegło błędom. Wycięłam trapezy, podszyłam je ciemnoniebieskim paskiem i zaczęłam zszywać i nagle zonk! ;) Dwa trapezy okazały się być mniejsze niż reszta... Musiała mi się rączka gdzieś przy przycinaniu obsunąć i przycięłam za bardzo ;) Odłożyłam je na bok a na ich miejsce przycięłam i uszyłam następne. Jednak szkoda mi było dwóch podszytych trapezikow. Długo się nie zastanawiając wycięłam z nich trójkąty i romby, i zszylam do kupy razem. Docielam lamowke pod kolor i przepikowalam. Powstała maleńka serwetka - podkładka. Kolory najbardziej zbliżone do rzeczywistości są na ostatnim zdjęciu, na reszcie światło płatało figle. 

Tkanina - płótno bawełniane

Szyte ręcznie czyli hand made 

Lamówka przygotowana przez Zosieńke 

Wypełnienie - Pellon poliester

Pikowane ręcznie w trójkąty, romby i trapezy, około 1 centymetr od szwu.



















10 komentarzy:

  1. No i pięknie! Podkładeczka wyszła świetna! Ja przymierzam się do uszycia rękawicy kuchennej ale do tego jeszcze daleka droga ;) Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Rękawice kuchenne też mi po głowie chodzą, ale potrzebuję takich grubych do wyciągania naczyń z piekarnika. Kupne są zbyt cienkie. Są dostępne specjalne wypełnienia do tego celu, ale obawiam się, że nie dam rady tego przepikowac ręcznie.
    Pozdrawiam serdecznie 🙋 🌹

    OdpowiedzUsuń
  3. Zosienko, podziwiam to ręczne szycie.
    Pozdrawiam Cię serdecznie.:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Małe jest piękne. Szkoda wyrzucać kiedy można coś z tego zrobić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krótko i zwięźle ujęłaś ideę, która mi przyświecała przy tej robótce :)
      Pozdrawiam serdecznie 🙋 🌹

      Usuń
  5. Ja wielokrotnie stwierdziłam,że resztkowce, kombinowanki, z niczego coś, to najciekawsze prace i niepowtarzalne. Twoja podkładka jest na to najlepszym dowodem, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak właśnie jest, sweterek dla Psinki został zrobiony także z resztek :)
    Pozdrawiam serdecznie 🙋 🌹

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem pod wrażeniem jak bardzo potrafisz wykorzystać najmniejsze kawałki materiału <3
    Gratuluję !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie łudzmy się,to skutek uboczny mego wrodzonego skąpstwa;))

      Usuń