sobota, 7 listopada 2020

Jak pies z kotem czyli Święta czynią cuda :)

 Mogłabym pleść dyrdymały

Pisać tutaj przez dzień cały

Piękne słówka, krągłe zdania

Błahe sianko do czytania.


Czasem jednak obraz mały

Powie więcej niż annały


Pies jest wrogiem dla koteczka

Z kota by została sieczka

Kot w pogardzie ma pieseczka

Z góry patrzy ze stołeczka.


Jednak gdy przychodzą święta

Kłótnie to jest sprawa dęta.


Gwiazda lśni na nieboskłonie

Dobro czynią ludzkie dłonie

Otoczeni czarem mocy

Poddajemy się tej nocy.


I wróg z wrogiem przytulony

Leży we śnie ukojony...
























18 komentarzy:

  1. Piękny haft, tyle w nim szczegółów, kitek jest przeslodki, a ta miłość pomiędzy dwowa zwierzatkami bardzo realistyczna.😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jednym słowem ;) powieszenie żyją jak pies z kotem nabiera nowego znaczenia ;))

      Usuń
  2. Bardzo mi się ten wzór, od zawsze, podobał, ale jak wiesz, krzyżyki to nie moja melodia, choć coś tam nimi haftuję też. Pięknie Ci wyszło, naprawdę śliczny haft:)
    Zdrowia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten wzór u mnie też był od zawsze na liście "muszę bo się uduszę" ;)) Mam jeszcze kilka takich ale na razie mam obsesję na punkcie Beatrix Potter. Obsesji bezwolnie się poddaję, nie walczę z nią... po prostu płynę w następny haft :))
      Zdrowia!

      Usuń
  3. Prześliczny psiak 😍😍😍
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Ojej, jaki kolejny słodki haft, piesio z korkiem kochany, co im się śni?zapewne coś ładnego.Wiersz śliczny, wprowadza do klimatu świątecznego.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie śni im się wielka rzeka, wielka rzeka pełna mleka... ;)
      Miło mi, że spodobał Ci się mój wierszyk :)) Święta coraz bliżej!
      Pozdrawiam gorąco!

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Domyśliłam się :) Mnie czasem te korekty wykańczają nerwowo,zawsze wiedzą lepiej ode mnie,co chcę napisać... wrrrr! ;)

      Usuń
  6. Piękny hafcik Zosieńko i nie odbiega od rzeczywistości. U mnie młoda kotka pilnuje starej, prawie ślepej suczki. Są tej samej wielkości i też razem śpią.Pozdrowionka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwierzęta podobnie jak ludzie potrafią znaleźć przyjaciela poza swoim gatunkiem. Suńce - starowince pewnie lżej żyć, kiedy ma taką opiekunkę.
      Ściskam mocno!

      Usuń
  7. Haft jest piękny i rozczulający - ale jego treść to czysta prawda. Mam zdjęcie uwieczniające psa i kota, którzy śpią w koszykh w swoich objęciach.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pies i kot to jeszcze nic. Miałam kiedyś koty perskie a mój mąż papugi nimfy i wyobraź sobie jeden z moich kotów pokochał papugę. Jego uczucie zostało odwzajemnione. Kot właził na klatkę a papuga czyściła mu futro przez pręty klatki, czule do niego przemawiając - "cześć mały, jak się masz". Dziwne rzeczy się czasem dzieją...
      Pozdrawiam gorąco!

      Usuń
  8. Śliczny wierszyk i piękny haft! U nas psy z kotami zawsze żyły w przyjaźni. Najbardziej rozczulała nas opiekuńczość dużej suki (wilczur z alaskanem) wobec malutkich koteczków - przenosiła je w pysku jak własne dzieci, wylizywała, nosem poprawiała kocyki wyścielające ich "gniazdko". A kocia mama łasiła się do niej, jak do przyjaciółki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo! :) U nas psy z naszymi kotami zawsze się lubiły i vice versa :) Czasem były to przyjaźnie a czasem niektóre psy traktowały koty jak wyposażenie podwórka, które należy pilnować by nie zginęło ;) Jednak przyjaźń i tolerancja ograniczała się do domowych kotów. Koty sąsiadów były traktowane jako intruzi ;) Psinka na spacerze każdego napotkanego kota traktuje z wielkimi rewerencjami, pragnie przyjaźni i jest pełna kultury. Na swoim podwórku przegania każdego ;)

      Usuń