wtorek, 31 grudnia 2013

Urodziny czyli gdzie dziewczyna z tamtych lat

  Dziś miałam urodziny. Na liczbę świeczek na torcie spuśćmy skromnie zasłonę milczenia. W końcu czym tu się chwalić? Zresztą zaniechałam kupowania świeczek na tort w momencie, kiedy ich koszt przewyższył cenę samego tortu. Większa frajda jest z ciasta niż z dmuchania... oczywiście świeczek. Rzeczony tort w dobie kryzysu poświątecznego musiałam sobie sporządzić sama, co jeszcze bardziej zdewaluowało jego wartość w moich oczach. Toteż i nastrój fety urodzinowej w porównaniu do lat ubiegłych wypadł jakoś blado.
  Szykując się do imprezy, udałam się do sypialni, gdzie przywdziawszy strój uroczysto-galowy, podjęłam postanowienie, spędzenia tego dnia  w jak najbardziej radosnym nastroju. Kiedy już zapomniawszy o trudach uskutecznienia urodzinowego poczęstunku, zmierzałam drobnym truchcikiem do łazienki, w przelocie rzuciłam spojrzenie w lustro. Wszystkie ABS-y i inne funkcje hamulcowe włączyły się naraz i stanęłam jak wryta... z lustra patrzyła na mnie obca osoba. Niby podobna do mnie ale jednak zupełnie inna. Gdzie się podziała ta wysoka, smukła dziewczyna z falą ciemnoblond włosów i uśmiechem ukazującym wszystkie 42 (!) zęby?! To co patrzyło na mnie z lustra nie było wysokie tylko lekko pochylone, smukłym tego nazwać mimo ogromnej dozy tolerancji też nazwać nie można. Ciemnoblond loki dawno posiwiały a uśmiech... no cóż zażalenia do dentysty, że na spółkę z NFZ-em odwalił fuszerkę. Przyglądałam się temu odbiciu jak zahipnotyzowana, próbując odnaleźć w tej obcej osobie siebie. Westchnęłam głęboko i powoli powłócząc nogami udałam się do łazienki, gdzie jeszcze przed chwilą zamierzałam ukończyć działalność rozpoczętą w sypialni, polegającą na zrobieniu się na bóstwo. Stanąwszy w najdalszym kącie łazienki ( a łazienkę posiadam na tyle dużą, że można ją spokojnie obdarzyć mianem pokoju kąpielowego) próbowałam się uczesać bez udziału lustra. Równie dobrze mogłabym próbować nawlec igłę po ciemku. Nieśmiało, boczkiem podeszłam do lustra i ostrożnie luknęłam ... z drugiej strony odpowiedziało mi spojrzenie pełne obawy co ujrzy. Poczułam się odrobinę pewniej. W sumie nie jest tak źle... jak się wyprostuję, wciągnę brzuch co z kolei uwypukli pewne znane kobiece atrybuty powyżej... to nawet całkiem, całkiem. Włosy, włosy wprawdzie siwe ale w odcieniu srebrzystym... jeszcze parę lat i będę mogła bez charakteryzacji grać Królowę Śniegu. Uśmiech, no tutaj gorzej, ale czy ja się muszę szczerzyć? W końcu od lat wszystkich fascynuje uśmiech Mony Lisy, choć ledwo unosi kąciki warg. W świetle powyższych przemyśleń, łypnęłam łaskawszym okiem na postać z drugiej strony lustra. I wtedy nagle zobaczyłam siebie z dawnych lat! Wiecie gdzie? W oczach... Śmiały się do mnie jak przed laty... więc jednak jestem, gdzieś głęboko w środku ale wciąż jestem taka sama. Radość przeogromna napełniła mą duszę i wezbrawszy ponad miarę znalazła ujście w radosnym chichocie, który bez żadnych ograniczeń wydostał się z mych karminowych usteczek. Według mnie śmiech, który napełnił łazienkę był z tych co to zwą perlistymi, ale nie wszyscy jak się okazało podzielali to przekonanie, bowiem po chwili usłyszałam dyskretne pukanie i zza drzwi padło pytanie - Wszystko w porządku? Stało się coś? Stało się, stało - pomyślałam - od nowa się pokochałam! Na głos odpowiedziałam - Nic się nie stało to tylko Lisia mnie rozśmiesza sztuczkami. Dokończyłam pospiesznie, kreowanie się na bóstwo, cały czas nucąc pod nosem -

Gdzie się podziały tamte prywatki niezapomniane,
gdzie te dziewczyny gdzie tamten świat.
Gdzie się podziały nasze wspomnienia,
tamtych szalonych, wspaniałych lat

Powiedzcie jak to jest, że mimo tego, że jestem delikatnie mówiąc baaardzo dojrzałą kobietą to w duszy ciągle jestem dziewczyną, która permanentnie zdziwionym spojrzeniem spogląda na absurdy i okrucieństwa tego świata, która wciąż ma nadzieję, że dobro zwycięża zło nie tylko w bajkach a każdy dobry uczynek wróci do nas po tysiąckroć... Nadzieja mi przyświeca czy tylko naiwność?

Zima w Bajkolandii... ;)))

Jak widać tam śnieg na Gwiazdkę zawsze pada ;)


Jutro pewnie nie zdążę, więc już dziś życzę wszystkim zaglądającym do mnie Szczęśliwego Nowego Roku!!!

Stary hafcik ale jak zwykle jeden z moich ulubionych...
 Kocisko zasnęło tuż przed północą ;)

Na zdjęciach poniżej uwieczniłam pracę mych utrudzonych rąk czyli tort urodzinowy, chętnym na słodkości a zdesperowanym zarazem radzę wydrukować w ramach poczęstunku ;))))




60 komentarzy:

  1. Najważniejsze że w środku, w serduchu się nie zmieniamy - banał, prawda?
    Baby tak mają, musimy być adorowane, musimy się sobie podobać i innym też.
    Nic na to nie poradzimy. Co rok trzeba się na nowo pokochać. Kolejną zmarszczkę, kolejny siwy włos. Trudne to jak cholera, ale warto!
    Wszystkiego dobrego :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No cóż panowie jak się zestarzeją, to się okazuje że są dojrzali ( ciekawe, że mianem dojrzałych określa się panów po 50-ce, to przez ostatnie 30 lat jacy byli? - taka mała dygresja) określenia pań w tym wieku są już bardziej pejoratywne...
      Banał o którym piszesz uważam za prawdę, mimo wszystko najważniejsze jacy jesteśmy w duszy :)))) Ja mam 18 lat, tylko rozumu trochę więcej ;))) W każdym razie taką mam nadzieję :)))
      Szczęśliwego Nowego Roku !

      Usuń
  2. Wszystkiego najlepszego urodzinowo. A ja korzystam z lustra codziennie i zauważyłem że ten facet tam starzeje się powoli i łagodnie.
    Szok spotyka mnie tylko po imprezie.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na co dzień to ja nawet lubię tę starszą panią z lustra, pogadać z nią można, a w końcu każdy z nas wcześniej czy później spragniony jest inteligentnego interlokutora... tylko czasami ckni mi się za tamtą szaloną dziewczyną...
      Pozdrawiam

      Usuń
  3. Kochana co tam siwy włos, zmarszczka jak tak dużo jeszcze do zobaczenia , zrobienia i pokochania -korzystajmy z darów losu i pozostawiajmy dobre wspomnienia Zosiu Wspaniałości tego świata na ten Nowy Rok życzę Dusia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak myślę, ale nie tęsknisz nigdy za tamtymi szalonymi, wspaniałymi latami?
      Pozdrawiam gorąco!

      Usuń
  4. 100 lat, 100 lat.... Moc uścisków z okazji Twojego Święta. Z tym wyglądem to my kobiety już tak mamy, że nie zawsze jesteśmy zadowolone. Jak miałam lat 19, to miałam kompleksy, że jestem za chuda (wszystkie koleżanki mi to mówiły). Teraz jak patrzę na zdjęcia z przed lat, to sobie myślę, że tak źle nie było, a koleżanki miały problem ze sobą. Dziś mam lat 30 i "robienie się na bóstwo" zajmuje mi 15 minut, ale dziś już się tak nie przejmuję wyglądem. Młodsza nie będę, ale za to ile bogatsza będę w doświadczenia życiowe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakimś dziwnym trafem przeszłość nam się przeważnie jawi jako kraina szczęśliwości, żeby tak na bieżąco mieć takie spojrzenie na świat ...
      Jednak faktycznie młodsze już nie możemy być, za to mądrzejsze na pewno :))))
      Szczęśliwego Nowego Roku ! ! !

      Usuń
  5. Malgosiu , chetnie wpadlabym na ten tort i zeby Cie osobiscie wysciskac:)
    Chrzanic zmarszczki, najwazniejsze zeby miec te kurze lapki od usmiechu;) I poczucie humoru , jak TY:)
    Usciski lecaaaa:)
    Do Siego Roku!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może uda nam się kiedyś skonsumować jakiś torcik razem :))))
      Staram się Kasiu iść przez życie z humorem pod rękę ;))))
      Ściskam!
      Do Siego Roku! ! !

      Usuń
  6. W Dniu Urodzin 100 lat! Zosia- a nie zauważyłaś w swoim zwierciadełku, że stoję tuż obok Ciebie? :).
    Ej tam zmarszczki, siwe włosy !!!
    Mamy swoje pasje, nowe blogerowe znajomości i jest fajnie.
    Szczęśliwego Nowego Roku Kochana!
    Uściski serdeczne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ano właśnie i podzielić się swoimi przemyśleniami można, opowiedzieć o zwidach z lustra :)))
      Niech żyją blogowe przyjaźnie! ! !
      Szczęśliwego nowego Roku ! ! !

      Usuń
  7. Ty przechodziłaś dramat a ja w głos tak się śmiałam, ze Pan Maż aż zajrzał do pokoju z pytaniem na ustach z czego tak się śmieję!!! Nie sposób cię nie polubieć!!!! Nic dziwnego, ze i ty sama się polubiłaś od nowa:))) Kobieto z Tobą każdy dzień miło witać!!!! Wszystkiego najlepszego na urodziny i na Nowy Rok- oby humorek Cię nie opuszczał:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam czytać Twoje komentarze, świadomość, że mogę wywołać takie reakcje swoją pisaniną, jest najlepsza nagrodą :)))))))
      Oby w Nowym Roku humor nie opuszczał nikogo !

      Usuń
  8. Wielkie buziaki z okazji urodzin i szczęśliwego Nowego Roku !
    P.S." Włosy zawsze możesz ufarbować na swój kolor, od czasu do czasu maseczkę sobie zrobić, a radość życia i błysk w oku są najważniejsze".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stawiam na błysk w oku, w trudnych chwilach zawsze można użyć flesza ;))))
      Od maseczek jako alergik, zgodnie z zaleceniem autorytetów medycznych trzymam się z daleka, takoż od farb i innych kosmetyków :))))
      Szczęśliwego Nowego Roku ! ! !

      Usuń
  9. Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin ! Szczescia , zdrowia i radosci w Nowym Roku ! Fajnie jest miec pognieciona skore i siwe wlosy , tak mowi moja wnusia :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgodnie z tym co napisał Hans Christian Andersen (Nowe szaty cesarza) dzieci widzą prawdę :)))) ba, i mają odwagę ją mówić na głos!
      Szczęśliwego Nowego Roku ! ! !

      Usuń
  10. Lubie do ciebie zaglądać i lubię twoje poczucie humoru ,.
    Wszystkiego co najlepsze życzę z okazji urodzin , i szczęśliwego Nowego Roku ,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że masz ochotę do mnie zaglądać a i komentarze przemiłe zostawiasz :))))
      Szczęśliwego Nowego Roku ! ! !

      Usuń
  11. Piękny post. Uwielbiam do Ciebie wpadać i zaczytywać się Takimi wpisami. Super są te Twoje powiastki, przemyślenia. Ciecz się tym, ze dajesz ludziom radość, a siwe włosy? Cóż srebro jest ostatnio w modzie:))) Wszystkiego dobrego w Nowym Roku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To by się nawet zgadzało, w końcu - mowa jest srebrem a milczenie złotem - a mnie się gęba wirtualna nie zamyka ;)))) To i loki mam pod kolor ;)))
      Szczęśliwego Nowego Roku ! ! !

      Usuń
  12. Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin kochana!!!
    Mnie też siwizna ogarnia, a ostatnie świeczki to na moją trzydziestkę dmuchałam, także to dobrych parę latek do tyłu...hihi! Swierdziłam, że jest ich za dużo, bo zamin zapalę ostatnie, to te pierwsze już do połowy się spalą! ;)
    Zyczę Ci również udanego Sylwestra i pomyślności w Nowym Roku... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A widzisz, wychodzi na to, że nie tylko ja zrezygnowałam ze zbędnych wydatków w postaci świeczek... a i tort można za zaoszczędzone pieniądze (na świeczkach) kupić większy ;)
      Szczęśliwego Nowego Roku ! ! !

      Usuń
  13. Zosiu miła....nie ważne zmiany zewnętrzne..ważne są zmiany wewnętrzne..a z wiekiem coraz jesteśmy przecież mądrzejsze!!!! Wszystkiego dobrego i uściski urodzinowe i noworoczne!!! Pozdrawiam znad morza...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja to ten ciężar zwiększającej się mądrości to nawet jakoś boleśnie odczuwam na kręgosłupie ;) Jakby był kto chętny to się podzielę :))))
      Pozdrowienia aż znad morza! A ja nigdy nad morzem nie byłam... czyli wszystko przede mną ;)))
      Szczęśliwego Nowego Roku ! ! !

      Usuń
    2. o czas to nadrobić..poszukać szumu morza.....powdychać jodu:):

      Usuń
  14. Co tam zwierciadło i w nim nasze odbicie.. przez najbliższe lata pogody ducha życzę :)
    Niech nadchodzący Nowy 2014 będzie dla Ciebie rokiem miłości , mocy i realizacji marzeń , tego wszystkiego z całego serca życzę ……..Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za takie piękne życzenia :)))) W końcu jak czegoś bardzo pragniemy to swego dopniemy, w każdym razie tak ludzie powiadają.
      Szczęśliwego Nowego Rojku ! ! !

      Usuń
  15. Cudny tort! Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin oraz nadchodzącego Nowego Roku! Miłości, miłości i jeszcze raz miłości również do siebie samej. Przecież my mamy ciągle 18 lat, co tam siwe włosy!!! Buziaczki moja Droga! Baw się dziś szampańsko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to to! Ciągle mamy 18 lat, to mi się podoba! I co mi jakieś chińskie zwierciadełko będzie duby smolone pleść, że mam więcej latek :))))
      Szczęśliwego Nowego Roku ! ! !

      Usuń
  16. Sto kat!...Sto lat...! Niech Żyje nam!!!! Niech jej gwiazdka pomyślności.... Podwójne życzenia racz przyjąć o Pani... urodzinowe i te na nowy rok. Dużo zdrowia, radości , od innych serdeczności, uśmiechów, spełnienia marzeń i pełnych humoru zdarzeń.

    Tort kusi, ale ja jestem przepchana i tylko wodą mineralną wznoszę toast Twój urodzinowy, a drugi dla wszystkich tutaj komentujących- noworoczny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani raczyła łaskawie przyjąć życzenia ;))))) Życzenia przyjęte z nadzieją na spełnienie ich co do joty ;))) Jakby co reklamacje będą ;))))
      Ja dziś też jakoś już mniej łakomym okiem spoglądam na wety przeróżne... Widać czas na odwyk.
      Szczęśliwego Nowego Roku ! ! !

      Usuń
  17. Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin oraz Szczęśliwego Nowego Roku oraz wielu twórczych pomysłów i czasu na ich realizacje! Pozdrawiam serdecznie;)Poplątana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W pas się kłaniam i podziękowania składam za tak piękne życzenia :))))
      Szczęśliwego Nowego Roku ! ! !

      Usuń
  18. I ode mnie podwójne życzenia:)
    Z okazji Urodzin - sto lat w zdrowiu szczęściu i pomyślności:)
    Z okazji Nowego Roku - spełnia wszystkich! marzeń:)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdeczne dzięki! Już dawno nie otrzymałam tylu serdecznych życzeń :)))
      Szczęśliwego Nowego Roku ! ! !

      Usuń
  19. Buziaki i życzenia bezświeczkowych tortów.:)))
    A ja świeczki miałam tylko na osiemnastkowym torcie i wystarczy!:)))
    Te młode dziewczyny to w nas.:) Moja też siedzi tam w środku, tylko kostium zaczyna mi się trochę rozpychać.;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze, że chociaż w środku siedzą ;) co byśmy zrobiły gdyby ich nie było całkiem?! Kostium należy wymienić na nowy, uprzednio definitywnie pozbywszy się starego ;)
      Szczęśliwego Nowego Roku ! ! !

      Usuń
  20. A ja Ci życzę masy pomysłów i dwa razy więcej wolnego czasu na ich realizację :0 A sobie więcej Twoich postów :)
    Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taak, czasu zawsze brakuje - dzięki! Bardzo mnie ucieszyło to czego sobie życzysz ;))))
      Do Siego Roku ! ! !

      Usuń
  21. Mówią, że człowiek tyle ma lat na ile się czuje.
    Najważniejsze co w środku gra, a Ty jak widzę ciągle młoda duchem i tak trzymać.
    Z okazji urodzin życzę dużo zdrowia i spełnienia wszystkich najskrytszych marzeń.
    Śpiący kot na tle zegara bardzo wymowny, tort wygląda smakowicie.
    SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU 2014

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... że też za tym młodym duchem reszta nie nadąża ;))))
      Dzięki za miłe słowa i ...
      Do Siego Roku ! ! !

      Usuń
  22. Kochana moja, tort wygląda lepiej niż z cukierni, więc nic się nie zdewaluowało.;) Trochę spóźnione ale szczere najlepsze życzenia urodzinowe - nieustającej pogody ducha, która cię cechuje i nieustającego myślenia o sobie i świecie, jakie zaprezentowałaś w drugiej części "felietonu".:)) I szczęśliwego Nowego Roku!:)
    Obrazek zimowy mnie zachwycił.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za życzenia :) Cieszę się, że spodobał Ci się hafcik, może niezbyt skomplikowany ale coś w sobie ma...
      Pozdrawiam gorąco!

      Usuń
  23. Witaj Zosiu zajrzałam do Ciebie dziś po raz pierwszy no i rozsiądę się w kątku bo cieplutko u Ciebie. Ja tego samego dnia urodzona, tez świeczek na torcie już nie stawiam. Życzę Tobie wszystkiego najlepszego. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieplutko, cieplutko bo ja nieustannie w piecu palę ;) Najważniejsze, że jest tort :) świeczki lepiej wyglądają w świecznikach niż na artykułach spożywczych :)
      Bardzo mnie cieszy fakt, że zostaniesz na dłużej :))))
      Pozdrawiam ciepło!

      Usuń
  24. Zosiu, wiary w siebie, w ludzi... Uśmiechu i pogody ducha! Żebyś zawsze w swoim towarzystwie czuła się komfortowo, bez względu na wiek i kolor włosów.
    Tort wygląda wspaniale i pewnie tak też smakuje. Pozwolę sobie jeszcze Cię odwiedzić i pobuszować w Twoim wirtualnym gniazdku.
    Ściskam mocno :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Buszuj dowoli, trochę się tego nazbierało... Tort nie powiem, smaczny był :) w trakcie pałaszowania świeczki poszły w zapomnienie. Dzięki za bardzo miłe życzenia :)))
      Pozdrawiam gorąco!

      Usuń
  25. Spóźnione ale bardzo szczere życzenia urodzinowe a te twoje opowieści są boskie lubię do ciebie zagladać - w Nowym 2014 Roku życzę ci wszystkiego najlepszego , spełnienia niepełnionych marzeń , realizacji zamierzeń oraz dużo zdrówka buziaki ślę Marii

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ważne, że spóźnione, ważne, że szczere :))))) Dzięki !
      Buźka!

      Usuń
  26. mój mąż nazywa to naiwnością i jeszcze powtarza mi wciąż "głupiutka jesteś,ale i tak cię kocham". Czyli to prawda, że oczy są odzwierciedleniem duszy?
    wszystkiego dobrego w Nowym Roku i spełnienia marzeń z okazji urodzin.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dawniej ludziska powiadali, że dusza mieszka w oczach... może dlatego kłamcy nie patrzą w oczy?
      Dzięki za życzenia!

      Usuń
  27. Dziękuję za życzenia i Tobie życzę wszystkiego dobrego w 2014 roku :)
    i sto lat :)))
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Setką nie pogardzę, tyle jeszcze do wyhaftowania i wydziergania... Dzięki!
      Pozdrawiam gorąco!

      Usuń
  28. Tak sobie myślę, że jak się otrzymuje tyle wspaniałych życzeń , to ten roku musi być szczególnie udany :)))))) Dzięki !
    Pozdrawiam gorąco!

    OdpowiedzUsuń
  29. Spóźnione, ale najserdeczniejsze życzenia urodzinowo - noworoczne!

    OdpowiedzUsuń
  30. Ja tez tak mam :)
    a kazdy ma tyle lat na ile się czuje, prawda znana od wieków.
    Fajnie piszesz, pozdrawiam i wszystkiego naj,naj :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie każdy ma tyle na ile się czuje i dlatego jak sie zapomnę i spojrzę znienacka do lustra to przeżywam szok ;)))))
      Wpadaj częściej :)))

      Usuń