czwartek, 22 lipca 2021

Serdeńko małe czyli co mnie boli...

Zdarzyło mi się w życiu złapać na pędzie bez umiaru. Przeliczając resztki w portfelu, myślałam aby do pierwszego. Zmęczona pracą w środku tygodnia, spoglądałam na kalendarz - aby do piątku.  Nie mogąc ogarnąć domu,dzieci, ogrodu,  remontu, powtarzałam w myślach aby do lata, do urlopu...

Żyjemy byle do piątku...

                         Byle do świąt...

                                    Byle do wyjazdu...

                                               Byle do lata...

                                                          Byle do urlopu...

                                                                    Byle jak...

Życie przecieka nam między palcami. Poganiamy je sami nie mogąc doczekać się świąt,  wypłaty, urlopu... A życie mija niczym pstryknięcie palcami, dopiero co się zaczęło a już się kończy ...




11 komentarzy:

  1. Taki pracowity i niepewny czas nam się trafił Zosiu. Ważne jest, co z tego pędu wynikło? Nadmiar obowiązków może być jednak lepszy od braku, czyli życia bez celu. Śliczne serduszko, pozdrowionka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co z tego pędu wynikło...? Czasem wydaje się,że sukces... czasem, że klęska. A tak naprawdę, chyba po prostu życie:)
      Zdecydowanie wolę nadmiar obowiązków niż życie bez celu i pasji! Pozdrówko!

      Usuń
  2. Masz rację, Zosiu, czas płynie bardzo szybko. U mnie jest trochę inaczej, postanowiłam nie tracić go na nicnierobienie i każdego dnia staram się coś zdziałać podobnie jak Ty. Pracuję w ogrodzie, rozwijam pasje, słucham audiobooków i nigdy się nie nudzę... A czas i tak płynie za szybko.:))
    Przytulam.:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W dziewiętnastoma wieku a jeszcze nawet w pierwszych dekadach XX wieku kobiety miały koszyczki z robótką. Kiedy siadały bądź szły na ploteczki do sąsiadki, zabierały go bowiem ręce powinny być zajęte. Może coś w tym jest? Ludowe porzekadło mówi, że w nudzie tkwi diabeł...
      Ściskam!

      Usuń
  3. Wiesz że też dzisiaj myślałam że żyjemy od wiosny do kolejnej wiosny, od świąt do świąt, ani się obejrzymy a znów święta, do emerytury a może to jest to życie ? Czymś trzeba żyć, inaczej byłaby pustka .Hafcik cudowny, podziwiam Zosieńkę.❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że jeszcze nikt nie rozgryzł czym tak naprawdę jest życie... czasem wydaje się, że człowiek juz coś wie, coś zrozumiał ale życie szybko nas prostuje. Moja mama zawsze mówiła, że człowiek całe życie się uczy i... glupi umiera.
      Sciskam mocno! 🌻

      Usuń
  4. Kolejny cudny hafcik! Pozdrawiam gorąco

    OdpowiedzUsuń
  5. No, ja tak mam, jak napisałaś, oprócz ostatniego "byle jak". Coś mnie ciągle gdzieś pcha , a na wszystko co by się chciało, czasu brak.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byle jak bo aby do pierwszego czekając na wypłatę, człowiek skupia się nie na tym, na czym powinien... A życie ucieka...

      Usuń