czwartek, 27 maja 2021

Rolada jabłkowa z bitą śmietaną- przepis

  Biszkopt

 mąka  125 g

cukier 125 g

 jajka 5 (L)

 proszek do pieczenia  1 łyżeczka (do herbaty)

Żółtka oddzielić od białek. Do białek ubitych na sztywno ze szczyptą soli, dodawać cukier ( nie naraz, po trochu). Następnie po jednym żółtka.  Do masy jajecznej dodajemy mąkę i mieszamy łyżką.  Mąkę  sypiemy porcjami , nie naraz ale też nie po łyżce.  Ja odmierzoną mąkę dzielę mniej wiecej na trzy  ;) i mieszam dokładnie,  żeby na dnie nie została nierozmieszana mąka.  Blachę- półkę z piekarnika wykladam papierem do pieczenia. Wylewam ciasto i wyrównuję.  Piekarnik nagrzany do temperatury 200 °C . Czas pieczenia 10-12 minut. U mnie 11 minut.  Wyjmuję blachę i ściągam z blachy biszkopt razem z papierem.  Teraz trzeba ciasto zwinąć razem z papierem w ciasną roladę i zostawić  do wystygnięcia.  Kiedy biszkopt jest już chlodny rozwijam go odrywając papier od ciasta.  Nigdy odwrotnie! Zawsze odrywamy papier od ciasta!  Biszkopt nawilżam  -  syropem z brzoskwiń,  ale można też użyć herbaty,  wody z sokiem z cytryny... co kto lubi :) Na ciasto wykladam równą warstwą uprażone jabłka.  Ja poszłam na łatwiznę i użyłam gotowych jabłek ze słoika  ;)   Biszkopt razem z jabłkami zwijam . 

Bita śmietana 

Śmietana kremówka 30% lub 36%  400g

Cukier puder 4 łyżeczki ( do herbaty)

Jeśli rolada ma być przechowywana dłużej niż 24 godziny, dodaję  fix do śmietany z Delecty. 

Śmietana musi być zimna (co najmniej 12 godzin w lodówce).

Jeśli to śmietanka w kartoniku, to najlepiej karton rozciąć i dobrze wygarnąć zawartość.  

Miska do ubijania najlepsza jest metalowa.  Dobrze jest przed ubijaniem  miskę włożyć do lodówki na minimum 15 minut, to przyspieszy proces ubijania.  Ubijam trzepakami na sztywno, wtedy dodaję cukier,  mieszam przez moment i gotowe.  

Smaruję roladę,  część nakładam do worka cukierniczego z tylką i dekoruję. 

Smacznego!  :)

8 komentarzy:

  1. Dziękuję za przepis.Mnie ta kremówka interesowała.Ja biszkopt przekładam na ścierkè lekko posypaną cukrem pudrem, zrywam papier i zawijam w ścierce.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś zwijałam podobnie jak Ty, teraz idę na łatwiznę :))
      Pozdrawiam gorąco!

      Usuń
  2. Może się ośmielę i zrobię? Sensownie to wytłumaczyłaś i podobny biszkopt robię od lat.
    Pozdrawiam.:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Śmiało do dzieła! Do odważnych świat należy :))
      Pozdrawiam gorąco!

      Usuń